&
Er indbakken fuld? Lær den simple teknik til at få 100% styr på den.
Mange af os modtager store mængder af mails og får rigtig meget ud af at lære teknikker til at håndtere det bedst muligt. Læs her hvordan du finder vej til bunden af indbakken – Inbox Zero.
Ugentlig Gennemgang
I de forgangne uger har du stiftet bekendskab med tre af de fem trin i Getting Things Done®-metodikken. Du har indsamlet, afklaret og organiseret dine forpligtigelser. Nu er tiden kommet, hvor du skaber dig et overblik over alt det, du har påtaget dig. For at opnå følelsen af kontrol er det meget vigtigt, at du
Organiser resultatet af dine beslutninger
I seneste artikel i serien gennemgik vi, hvordan du afklarer alle de ting der hvirvles ind i dit liv, alle dine løse tråde. I denne uge handler det om det tredje trin i Getting Things Done®-metodikken: Organisere. I trinet Organisere handler det om, at placere dine beslutninger på de rigtige steder. Dette kan være enten
Giv din hjerne juleferie: 3 tips til en mere afslappende jul
Juleferien er specielt vigtig for mange af os, men for mange kommer og går den hurtigt. Det betyder, at hvis du ikke forbereder dig og kommer i det rette gear i tide, så når din hjerne ikke at komme med dig på ferie. Hvad skal der til for at den også får lidt juleferie? Læs
Lær om Getting Things Done® (GTD) gratis!
I både København og Aarhus kan du nu finde Meetup’s, altså møder hvor alle der har interesse for GTD ganske gratis kan mødes cirka hver 3. måned for at lære om og diskutere Getting Things Done. Grupperne har vist sig at være meget populære, vi har allerede over 100 medlemmer i Danmark! Derudover findes både vores gratis e-bog
Afklaring af løse tråde
I sidste uge gennemgik vi første fase i Getting Things Done® (GTD)-metodikken: Indsamle. I denne fase indsamlede du alle de løse tråde i din verden og nu er næste skridt så at afklare – hvad de er, om du skal handle på dem og i så fald, hvad du skal gøre. For at være sikker på at
Et klart hoved
Din korttidshukommelse har, som navnet siger, begrænset kapacitet. Den er langt fra ideel som opbevaringssystem til alt det, du skal huske på og alt det, du skal huske at gøre. Hvordan kan du bedst håndtere dette? Forskning har givet forskellige resultater i forhold til hvor mange ting, vi kan huske på én gang. Et sted mellem 4 og 9 anses
Fem trin i opgavehåndtering
For at etablere og beholde det fulde overblik over alle de ting, du har påtaget dig at gøre, har du brug for lære nogle nye færdigheder. I Getting Things Done® (GTD)-metodikken deles denne proces op i fem simple trin. De fleste af os tænker ikke på opgavehåndtering som en færdighed for sig. På grund af det, har vi
Nye færdigheder til en ny tid
For kun én generation siden bestod vores lille land af fiskere, bønder, håndværkere og fabriksarbejdere. I dag er langt størstedelen af os vidensarbejdere. At håndtere viden og opgaver er et fag ingen har lært dig. Det er din opgave at lære hvordan du gør. Ikke mærkeligt hvis du er lidt stresset! Din tilgang til opgavehåndtering er